۷ تکنیک خود مدیریتی برای رشد فردی که باید بدانید

۱۳۹۷/۰۹/۲۲

۱۰:۳۸ ب٫ظ


درود
7 تکنیک خود مدیریتی برای رشد فردی که باید بدانید خود مدیریتی 7 تکنیک خود مدیریتی برای رشد فردی که باید بدانید balloon 1024x698
امتیاز خود را ثبت کنید
[مجموع: ۰ میانگین امتیازها: ۰]

اگر بخواهیم تعریفی ساده از خود مدیریتی یا خود کنترلی ارائه دهیم، باید بگوییم خود مدیریتی عبارت است از توانایی تشخیص و کنترل آگاهانه هیجان های مختلف در مواجه با شرایط مختلف. هنگامی که خود آگاهی و نحوه ی کارکرد احساسات تان را درک می کنید، می توانید اقدام به خود مدیریتی بکنید. که این به معنی بر عهده گرفتن مسئولیت رفتارها و کنترل حوادث عاطفی تان است. در ادامه این مقاله ۷ تکنیک که به شما در خود مدیریتی و خود کنترلی کمک می کند، بیان می شود.

۱-  از حالات روتین خارج شوید

یک روش کلیدی برای حفظ احساسات شما و خود مدیریتی تغییر ورودی حسی شماست. بنابراین با حضور در کلاس ورزش، فیزیکِ بدن خود را از حالت روتین خارج کنید و یا سعی کنید با خواندن کتاب یا حل پازل ذهن خود را مشغول کنید. به طور کلی هر کار مفیدی که باعث از بین بردن روال روتین شما می شود باعث تقویت انگیزه شما نیز خواهد شد

۲-  برنامه داشته باشید

اگر بخواهید کارها را به طور موثر انجام دهید، حتما برنامه ریزی کردن کنید. برنامه ریزی از مهمترین کارهای خودمدیریتی است که می تواند شما را به موفقیت برساند. پانل مینور می نویسد: «هنگامی که ملاقات ها را در تقویم تان برنامه ریزی می کنید، در واقع به خودتان می گویید : من می خواهم کارهای A،B  و C را در تاریخ X انجام دهم و انجام دادن این کارها Y ساعت طول می کشد. در واقع هنگامی که این وعده را می دهید، انجام دادن آن ها سخت تر به تعویق می افتد.»

۳-  خوب غذا بخورید

این مورد به نظر می رسد که آسان باشد اما تنظیم چیزی که می خورید و می نوشید می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت احساسی شما داشته باشد، بنابراین با تقویت انگیزه تان برای حفظ رژیم غذایی متعادل تان تلاش کنید.

همچنین بخوانید:   مشاوره روانشناسی زوجین

۴-  عصبی نشوید

انرژی هیجانات خود را به چیزی سازنده و پربار تبدیل کنید. خوب است که احساسات قریب الوقوع را در درونتان نگه دارید؛ به خصوص اگر زمان مناسب برای بروز آن ها نباشد. با این حال اگر می خواهید احساسات تان را بروز دهید، به جای صرف آن بر چیزهای بیهوده، آن را به انگیزه تبدیل کنید. پس در هنگام بروز احساسات تان عصبی نشوید و سعی کنید با تکنیک های خود مدیریتی رفتار مناسبی داشته باشید.

۵- علاقه مند شوید

یک فاکتور کلیدی در مدیریت خود و احساسات تان این است که آگاهانه زمانی را جهت علاقه مند شدن به موضوع مورد بحث، چه کاری و چه شخصی اختصاص دهید.

۶- انتظار نداشته باشید که بقیه به شما اعتماد کنند

ایجاد اعتماد نسبت به یک فرد می تواند دشوار باشد و وقتی یک بار این اعتماد از بین برود، به دست آوردن دوباره ی آن بسیار دشوار است. توجه کنید که همه ما فقط انسان هستیم و می توانیم مرتکب اشتباهاتی شویم. با اعتماد کردن به افراد از آن ها دعوت می کنید که در مقابل نیز به شما اعتماد کنند.

۷- این انتخاب شماست

شما توانایی انتخاب نحوه عکس العمل نشان دادن به یک موقعیت را دارید. یا می توانید بیش از حد واکنش نشان دهید یا آرام باشید. این انتخاب شماست که از تکنیک های خود مدیریتی برای شرایط سخت استفاده کنید یا خیر.

 

قبلیبعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*